... ،

دارالمجانین

... ،

دارالمجانین

اگر گذرت به اینجا افتاده بهتر است بدانی که
"یه چیزت میشه"

طبقه بندی موضوعی

نه شرق میخوانم نه کیهان!

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۵۰ ب.ظ

حضرات با سواد به بنده توضیح دهند که تخلف 150 هزار میلیارد تومانی (که گفته اند 105 هزار میلیارد تومان از آن پس داده نشده)  یعنی چه!!

105 هزار میلیارد تومان، تقریبا نصف کل بودجه عمومی یک ساله کشور، 35 برابر فساد 3 هزار میلیارد تومانی گروه آریا، حدود 20 برابر بدهی بابک زنجانی و 4 برابر بودجه عمرانی سالانه کشور است و با آن می توان 3 سال مداوم یارانه نقدی به همه ملت ایران پرداخت کرد.

کل رقمی که احمد توکلی در نطق خود بدان اشاره کرد عدد 2/5 میلیارد دلار بود که با نرخ ارز 3000 تومانی می شود 7500 میلیارد تومان که بنابر اظهارات احمد توکلی در حدود 1000 میلیارد تومان آن تخلف صورت گرفت آن هم در دولت تدبیر و امید نه دولت احمدی نژاد.

یعنی در کل این روزنامه های زنجیره ای با این همه افراد به ظاهر تحصیل کرده یک آدم عاقل یا باشرافت پیدا نمی شه که بفهمه 150 هزار میلیارد تومان رقمی بسیار بزرگتر از آن است که بتوان به سادگی آن را تبدیل به تیتر یک کرد؟

چند سوال مهم اقتصادی از نشریات زنجیره ای:


1. آیا اصلا عقلانی یا ممکن است به طور یکجا 150 هزار میلیارد تومان (معادل 50 میلیارد دلار) برای واردات کالاهای اساسی تخصیص داده شود؟

2. اصلا صندوق توسعه ملی در سال های اخیر هیچ گاه دارای چنین موجودی نقدی بوده که بتوان از آن برداشت کرد؟

3. بر فرض که دولت قبل در روزهای پایانی چنین پولی از صندوق توسعه ملی برداشت کرده بوده، آیا مسئولان جدید صندوق توسعه ملی در دولت یازدهم تاکنون به این موضوع پی نبرده بودند؟ اگر مطلع بودند، چرا اعلام نکردند؟

4. اگر این 150 هزار میلیارد تومان تماما در بازار داخل صرف شده، که باید سبب افزایش جهشی پایه پولی، نقدینگی و تورم در ابتدای دولت یازدهم می شد اما چرا مطابق آمارهایی که دولت روحانی منتشر کرده، اینچنین نشد؟

5. اگر این رقم هنگفت صرف واردات شده باید در آمار واردات در سال 92 خود را نشان می داد اما چرا مطابق آمار گمرک، اینچنین نشده است؟


موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۴