... ،

دارالمجانین

... ،

دارالمجانین

اگر گذرت به اینجا افتاده بهتر است بدانی که
"یه چیزت میشه"

طبقه بندی موضوعی

پیشنهادی مصلحت آمیز!

پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۷ ب.ظ

ماجرای مُلکداری در کشور ماهیتی کُمیک پیدا کرده و ربطی هم به دولت فعلی نداشته و اساسا این وضعیت مُبدل به رویکرد همه دولت ها و جناح های سیاسی در ایران شده.

قابل فهم ترین مثال برای تبیین وضعیت موجود قرینه رقابت و ادبیات و خُلقیات کودکانه در مناسبات و بازی های فی مابین اطفال است.

ماجرای فیش های حقوقی در دسترس ترین نمونه از بارزترین این لوس بازی های کودکانه است.

در ماجرای فیش های حقوقی بعد از آنکه انگشت اتهام متوجه دولت شد واکنش دولتی ها و بویژه این فراز از اظهارات اخیر ریس جمهور که «اگر تخلفی انجام شده به این معنا نیست که دزدی‌های گذشته را فراموش کنیم. اگر کسانی هستند که می‌خواهند مساله فیش‌های حقوقی را ادامه دهند تا دزدی‌های گذشته فراموش شود، مردم این دزدی‌ها را فراموش نمی‌کنند» چنین اظهاراتی را می توان مصداق یک کمیک استریپ بین دولتمردان و منتقدان دولت محسوب کرد.

چیزی شبیه لجاجت ها و سعایت های کودکانه با ادبیاتی از این دست که:

دهکی. من دزدی کردم!؟ خودت و چی میگی؟ بگم چقدر دزدی کردی!؟

ادبیاتی یادآور ماندگاری ایران در عصر قجر و دستخط منسوب به «امیر» دائر بر آنکه:

قربان خاک پای جواهر آسای همایونی تان شوم! تدبیر امور مملکت که با توصیه عمه و خاله نمی‌شود.

شایسته است برای ختم این رقابت و دور باطل به پایوران حکومت یک پیشنهاد داد مبنی بر آنکه:

بیآئید بصورت توافقی بپذیریم همان طور که بنا به روایت جان نثاران آقای هاشمی رفسنجانی خدمات دولت سازندگی بیش از سر جمع همه خدمات صورت گرفته از زمان حکومت مادها تا پایان دوره زمامداری ایشان بوده اکنون نیز جمیع مشکلات و نارسائی ها و دزدی ها و فساد و اختلاس و ناملایمات کشور اعم از اختلاس ۳ هزار میلیارد دلاری تا بورسیه های دانشجویی و بحران ریزگردها و کاهش قیمت نفت و پارگی لایه ازن تا فوت مرحوم کیارستمی و کودتای ناموفق در ترکیه و ترور در نیس فرانسه و خشک شدن بحر المیت در اردن و بی ریختی نخست وزیر جدید انگلستان و مشنگی ترامپ و جمیع مشکلات سابق و لاحق ایران و جهان از دوران مادها تاکنون، مُسبب و مُقصرش شخص احمدی نژاد و دولت وی بوده. با چنین فرض و توافقی آیا دولت تدبیر و امید تعهد خواهد داد بعد از ۳ سال مُلکداری که نیمی از آن صرف «اگه برجام بشه چی میشه» شد! و نیمه دیگرش صرف «همه اش تقصیر محموده» شد! اینک و در این چند ماه باقیمانده لطف کنند و وقت خود را صرف تدبیر امور مملکت و برداشتن و مرتفع کردن مشکلات کشور فرمایند!؟

سه سال از عمر دولت تدبیر و امید گذشت و کابینه وارد ماه های آخر مُلک داری و دولتمداری اش شده و علی ایحال هنوز دیوانیان بجای مرتفع کردن مشکلات مردم دنبال اثبات بی کفایتی دولت قبلی اند!

از این دولت که گذشت. اما «آقای رئیس جمهور بعدی» که قرار است در ۹۶ فاتح ساختمان پاستور شوید.

اجازه فرمائید از هم اکنون به شما راحت باش دهیم و پیشآپیش خدمت شریف تان معروض داریم:

می دانیم دولت قبل از شما و دولت های قبل از شما قوم تاتار بودند و مملکت را مخروبه کردن و ویرانه تحویل تان دادند. این را جلو جلو خدمت تان مفروض می داریم تا جنابعالی و دولتمردان تان از این بابت رفع مسئولیت یافته و فراغت لازم را بیابید تا اهتمام خود را صرف مُلکداری و حل مسائل مملکت و رفع مصائب رعیت بفرمائید.

لطفا!


داریوش سجادی




مقاله‌ی دیگری در همین راستا هست که به زودی آن را نیز منتشر می‌کنم.

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۳۱

نظرات  (۳)

و جناب امیر خانِ تتلو می‌فرماید:

نمیشه اوضاع دیگه بدتر از این
به من چه کی مرد کی باخت کی برد
کی گرفت سیمرغ اینطور بی ذوق
کی اومد رو بیلبورد میلبورد بیخود
هر کی اومد یه دل سیر خورد
۰۴ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۲۳ زین العابدین
قالب وبلاگت خیلی قشنگ شده دلم خواست 
تا وقتی تو این کشور شفافیت نباشه وضعیت همینه 
پاسخ:
قابل شما رو نداره
بیا بزن! تعارف نکن
نمک نداره

خیلی خوب بود :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی