... ،

دارالمجانین

... ،

دارالمجانین

اگر گذرت به اینجا افتاده بهتر است بدانی که
"یه چیزت میشه"

طبقه بندی موضوعی

a piece of peace

دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۱ ب.ظ
هم اتاقیم داره اخبار BBC نگاه میکنه.
"پشت صحنه خبرنگاران در وین"
بهش که مدت‌هاست پیگیر مذاکرات هسته‌ای است می‌گم که
ان شا الله مذاکرات که به نتیجه برسه اما اگه به نتیجه برسه شما حسابی حوصله ات سر میره [دیگه ببین به کجا رسیدی که به همچین خبرایی هم رحم نمی‌کنی].

مذاکره می‌کنیم، خب بکنیم اما خواهشا دیگه مذاکراتمون رو تئوریزه نکنیم، به نظرم اینکه برای توجیه کارامون صلح امام حسن (ع) رو مثال بزنیم و یا عاشورا را درس مذاکره بدانیم در خوشبینانه ترین حالت برداشت سطحی از دین است.


علت صلح از زبان خود امام حسن (ع):

«أمّا والله ما ثنانا عن قتال أهل الشّام  ذلّة و لا قلّة، و لکن کنّا نقاتلهم بالسّلامة و الصّبر، فشیب السّلام بالعداوة، و الصّبر بالجزع، و کنتم تتوجّهون معنا و دینُکم أمام دنیاکم، و قد اصبحتم الآن و دنیاکم أمام دینکم، و کنّا لکم و کنتم لنا، و قد صرتم الیوم علینا ... و إنّ معاویة قد دعا إلی أمرٍ لیس فیه عزّ و لانصفةٌ، فإن أردتم الحیاة قبلناه منه، و اغضضنا علی القذی، و إن أردتم الموت بذلناه فی ذات الله، و حاکمناه إلی الله؟ - واضاف الرّاوی:  فنادی القوم بأجمعهم؛ بل البقیة و الحیاة!-» (بحارالأنوار ج44 ص 21)

«امّا به خدا سوگند ! ما را ذلّت و کم تعدادی از جنگ با أهل شام ناامید نکرد ! بلکه ما با شما (یاران بد عهد) با همدلی و صبر به جنگ با دشمن می پرداختیم که همدلی با دشمنی و صبر با ناشکیبی پیر شد . آن روز که شما به ما روی خوش نشان می دادید دینتان پیشروتر از دنیاتان بود ( دنیاطلب نبودید) و ما با شما بودیم و شما با ما، ولی الان دنیاتان از دینتان پیشی گرفته است (دنیاطلب شده اید) بنابراین بر علیه ما شده اید ! ...معاویه ما را به چیزی دعوت می کند که در آن نه عزّت است و نه انصاف ، اگر جان دوست هستید صلحش را قبول کنیم و چشم بر این خس و خاشاک ببندیم، و  اگر جان نثار و شهادت طلب هستید حکم معاویه را حواله به سوی خدا کنیم  ؟! – راوی گوید : جماعت فریاد کردند که ما ماندن و زندگی می خواهیم!»




صلح امام حسن (ع) نتیجه خیانت سردارانی بود که به جای نبرد با معاویه او را کدخدا می دانستند. و اگر امروز کارگزاران ادعا می‌کنند که شرایط ما همان شرایط صلح امام حسن (ع) است بیش از همه چیز خود را متهم می‌کنند.


+ راستی قرار است اگر مذاکرات به نتیجه برسد مشکل آب خوردن ما هم حل شود، فقط از مسئولین محترم خواهش می‌کنم سریع‌تر به نتیجه برسند که ماه رمضونی هلاک شدیم از تشنگی.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۵

نظرات  (۲)

شاید منظورت piece بوده باشه.
تازه میتونی به نوشته ات این رو اضافه کنی که امام حسن علیه السلام در اوج غربت و کمی یار چه امتیازات ارزشمندی از معاویه که تقریباً میتونست همه چیز رو تموم کنه گرفت.
پاسخ:
بعله دقیقا منظورم همون بود.
اصلاح شد
کم کم به این غلط های املائی من عادت میکنی.

یادم باشه یه منبرم در همین راستا بذارم که حرف برای گفتن زیاد دارماااااااااااااااا! 
پاسخ:
We will see about that

ببینیم و تعریف کنیم